Styrelsen har nu antagit en offert från Schindler som innebär att gejdrarana i hissarna ska bytas ut. Gejdrar är de skenor som styr hissarna. Att gejdrana böjts är anledningen till att mittenhissen står stilla. Samtidigt byts även linor i hissarna, vilket ska ske rutinmässigt efter att hissen varit i drift en viss tid.
Reparationen utförs på en hiss i taget och beräknas sammanlagt ta cirka 10 veckor. Styrelsen återkommer med information så snart vi fått besked om när arbetet ska starta.
Styrelsen har varit tydliga gentemot Schindler att sista ordet inte är sagt vad gäller vilken part som slutligen ska stå för kostnaden.
Styrelsen har tagit in en konsult för en grundlig genomgång av hissarna. Konsulten har lämnat sin rapport som visar att våra hissar har den kapacitet som krävs för vår fastighet, men att bland annat kontroll och service behöver förbättras. Utifrån de slutsatser som finns i konsultrapporten fortsätter styrelsen att verka för att vi ska ha väl fungerande hissar i vår fastighet.
Styrelsen manar att Schindlers tillsyn och service av hissarna har brister och inte lever upp till de avtal som tecknats med vår bostadsrättförening. Styrelsen kommer därför mer aktivt följa upp att besiktning utförs på det sätt som avtalats och följa upp ärende för ärende.
(För en mer detaljred redogörelse se föreningens Facebooksida)
The board has now accepted a quote from Schindler, which means that the guide rails in the elevators must be replaced. Guides are the rails that guide the elevators. The fact that the guide lines are bent is the reason why the center elevator is stationary. At the same time, the ropes in the lifts are also changed, which must be done routinely after the lift has been in operation for a certain period of time.
The repair is carried out on one lift at a time and is estimated to take around 10 weeks in total. The board will return with information as soon as we have received information about when the work will start.
The board has been clear to Schindler that the last word has not been said regarding which party will ultimately bear the cost.
The board has brought in a consultant for a thorough review of the lifts. The consultant has submitted his report which shows that our lifts have the capacity required for our property, but that, among other things, control and service need to be improved. Based on the conclusions found in the consultant's report, the board continues to work to ensure that we have well-functioning elevators in our property.
The board urges that Schindler's supervision and service of the elevators has shortcomings and does not live up to the agreements signed with our condominium association. The board will therefore more actively follow up that inspections are carried out in the manner agreed upon and follow up case by case.
(For a more detailed account, see the association's Facebook page)