Hur fungerar varmvattenavläsningen?
Vår fastighet har mätare installerade till varje lägenhet för att mäta varmvattenförbrukningen. Varmvattnet debiteras respektive bostadsrättshavare relaterat till uppmätt förbrukning.
Systemet är ett trådlöst system som samlar in mätdata från respektive lägenhet utan manuell avläsning. Mätdatat samlas ihop centralt och debiteringen sker efter faktisk förbrukning i efterskott hos vår ekonomiska förvaltare Simpleko.
Avläsningen sker i februari, maj, augusti och november och faktureras i mars, juni, september och decembers avier.
Om din varmavattenförbrukning inte stämmer, vänligen kontakta Brunata.
Du är välkommen att kontakta Brunatas kundtjänst, tel 040 - 411 999.
Öppettider: må 09.00-12.00, on 13.00-16.00, fr 09.00-12.00 eller maila till
How does the hot water reading work?
Our property has meters installed to each apartment to measure hot water consumption. The hot water is charged to the respective tenant in relation to measured consumption.
The system is a wireless system that collects measurement data from each apartment without manual reading. The measurement data is collected centrally and the invoicing takes place according to actual consumption in arrears with our financial manager Simpleko.
The consumption for three months comes as a separate item on the first avin of each quarter.
The reading takes place in February, May, August and November and are added in the March, June, September and December invoices.
If your hot water consumption is not correct, please contact Brunata.
You are welcome to contact Brunata's customer service, tel. 040 - 411 999.
Opening hours: mon 09.00-12.00, wed 13.00-16.00, fri 09.00-12.00 or email