Felanmälan

Fastighet
Förvaltning av denna fastighet utförs av Riksbyggen, på uppdrag av styrelsen.

Felanmälan sker direkt till Riksbyggen och inte till styrelsen.
Felanmälan görs hos Riksbyggen kundservice dygnet runt  0771-860 860.

För mer information om vad som är ditt eller föreningens ansvar, se stadgarna eller kontakta styrelsen.

Viktigt: Om felet eller åtgärden faller under ditt ansvar som bostadsrättshavare (t.ex. invändigt underhåll som stopp i ditt eget avlopp), kan kostnaden läggas på din nästa faktura.
Styrelsen och Riksbyggen bedömer alltid enligt stadgarna. För att undvika oväntade kostnader, läs på om ansvarsfördelningen i förväg.

 

Akuta fel
Akuta fastighetsjourärenden måste anmälas via telefon 0771-860 860.
Du debiteras fel som ej är akuta eller ligger under ditt underhållsansvar t.ex. stopp i avlopp.
Läs även vid nödsituation

Störningsjour
Tel. 08-519 315 21 
Läs instruktioner först

 

Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112 

Hiss
Telefon: 020-31 33 33
Läs följande för att undvika onödiga kostnader


Internet
Bahnhof Tel.010-510 00 00
Vardagar kl 8-18
Helger kl 10-14

Support via chat


Kabel-TV
Allente Tel. 0770-27 27 00
Kundsupport på webben

Om Du har fel på kabel-tv mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.

Insekter/skadedjur
Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00

Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring