Powermate har nu tagit över driften av laddstationerna, Allt går just nu via deras system.
I samband med detta vill vi även informera om följande:
- Kostnader för laddning sänks till 1,50 kr /kWh
- Kostnaden för laddningen av din bil kommer framöver landa på din hyres avi som du får från Simpleko.
FAQ
Hur kommer detta påverka dig som laddar bilen idag?
- inte alls, Nuvarande EWAYS kort funkar fortfarande för laddningen.
Kommer vi fortsätta med samma laddning kort som vi har idag?
- Ja det kommer vi, Men på sikt så kommer alla behöva byta ut sina kort.
Kommer det finnas en App för att se sin laddning?
- Ja, Powermate har en app som vi kommer få ta del av där vi kan se våran laddning. Vi återkommer gällande detta.
Kommer det finnas en kundtjänst om vi får något problem med laddningen?
- När det gäller mjukvaran så kommer det hanteras av Powermates Kundtjänst
- När det gäller hårdvaran så kontaktar man styrelsen. (laddboxen, Kabeln etc.)
Kommer man kunna ladda på olika ladd stationer?
- Det kommer fungera som vanligt, man kommer kunna använda sitt kort på de andra stationerna, Men systemet känner av vem som laddar.
Hemsidan kommer inom kort även att uppdateras med eventuella manualer, nummer och information kring ladd-stationerna som man behöver känna till.
Med vänliga hälsningar
Styrelsen
_____________
ENLGISH
Powermate has now taken over the operation of the charging stations, and everything will now be managed through their system.
In connection with this, we would like to inform you of the following updates:
- The charging cost is being reduced to 1.50 SEK/kWh.
- The cost for charging your car will now appear on your rental invoice from Simpleko.
FAQ
How will this affect you as a current car charger user?
- Not at all. Your existing EWAYS card will continue to work for charging.
Will we continue using the same charging cards as we have today?
- Yes, we will. However, eventually, all users will need to replace their cards.
Will there be an app to monitor charging?
- Yes, Powermate has an app we’ll be able to use to track our charging. We’ll provide more information on this soon.
Will there be customer support in case of charging issues?
- For software issues, Powermate's Customer Service will handle them.
- For hardware issues (e.g., the charging box, cable), please contact the board.
Will it be possible to charge at different charging stations?
- Yes, it will work as usual. You will be able to use your card at other stations, and the system will recognize the user charging.
The website will soon be updated with any necessary manuals, contact numbers, and other information about the charging stations that you may need to know.
Kind regards,
The Board