Fastighet
Förvaltning av denna fastighet utförs av Riksbyggen, på uppdrag av styrelsen.
Felanmälan sker direkt till Riksbyggen och inte till styrelsen.
Felanmälan görs hos Riksbyggen kundservice dygnet runt 0771-860 860.
För mer information om vad som är ditt eller föreningens ansvar, se stadgarna eller kontakta styrelsen.
Viktigt: Om felet eller åtgärden faller under ditt ansvar som bostadsrättshavare (t.ex. invändigt underhåll som stopp i ditt eget avlopp), kan kostnaden läggas på din nästa faktura.
Styrelsen och Riksbyggen bedömer alltid enligt stadgarna. För att undvika oväntade kostnader, läs på om ansvarsfördelningen i förväg.

Akuta fel
Akuta fastighetsjourärenden måste anmälas via telefon 0771-860 860.
Du debiteras fel som ej är akuta eller ligger under ditt underhållsansvar t.ex. stopp i avlopp.
Läs även vid nödsituation
Störningsjour
Tel. 08-519 315 21
Läs instruktioner först
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112
Hiss
Telefon: 020-31 33 33
Läs följande för att undvika onödiga kostnader
Internet
Bahnhof Tel.010-510 00 00
Vardagar kl 8-18
Helger kl 10-14
Support via chat
Kabel-TV
Allente Tel. 0770-27 27 00
Kundsupport på webben
Om Du har fel på kabel-tv mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.
Insekter/skadedjur
Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring

